Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Ατάκας …. το ανάγνωσμα



«Η σωστή διάγνωση», λένε μεταξύ τους οι γιατροί, «είναι η μισή θεραπεία».
Και πράγματι, πόσο δίκιο έχουν…! Δεν μπορείς να λύσεις ένα πρόβλημα, αν δεν συνειδητοποιήσεις πρώτα ότι το έχεις. Δεν μπορείς ν’ αποφύγεις μια φθορά που εξαπλώνεται ύπουλα, αν δεν διαπιστώσεις πρώτα από πού πηγάζει. Από την άλλη βέβαια, για τους περισσότερους από μας δεν είναι εύκολο να δούμε τα σημάδια που θα μας κρούσουν τον κώδωνα του κινδύνου, που θα μας πουν ότι το καράβι της σχέσης μας μπάζει νερά. Κι είναι αλήθεια ότι συχνά αρκεί ένας « μπούσουλας», μια πολύ απλή « συνταγή» για να μας βοηθήσει να ξυπνήσουμε. Και να δούμε καθαρά ότι δεν είναι ιδέα μας, αλλά ότι κάτι πραγματικά μας συμβαίνει….
 Έτσι λοιπόν κι εγώ στο τέλος κάθε ομιλίας μου για τη Λεκτική Κακοποίηση, μοιράζω σ’ όλους εκείνους που είχαν την καλοσύνη να ‘ρθουν να με ακούσουν ένα φυλλάδιο με χαρακτηριστικές «φράσεις-κλισέ». Η ιδέα πίσω απ’ αυτό είναι πως όταν φεύγουμε από μια τέτοια ομιλία και πάμε σπίτι για να μείνουμε μόνοι με τις σκέψεις μας, θα πρέπει να  έχουμε μαζί μας και κάτι χειροπιαστό απ’ όσα ακούσαμε. Και συνήθως, το φυλλάδιο αυτό είναι ό,τι καλύτερο για να « γυρίσει και σ’ εμάς ο διακόπτης» :
Διαβάζοντάς το με ησυχία και φέρνοντας τα όσα γράφει στα μέτρα της δικής μας περίπτωσης, ίσως η απόρριψη, η απελπισία, η ενοχή κι ο θυμός που ίσως έχουμε νιώσει  απ’ το σύντροφό μας να μετατραπούν σε απόφαση συνειδητή. Να σώσουμε επιτέλους τον εαυτό μας και να εξυγιάνουμε τη σχέση.
Ή πάλι, το φυλλάδιο αυτό μπορεί να μας βοηθήσει να συνειδητοποιήσουμε ότι άθελά μας έχουμε πληγώσει το έτερό μας ήμισυ όχι μόνο μια φορά, αλλά επανειλημμένα. Κι ότι ίσως να έχουμε κι εμείς ένα σοβαρό μερίδιο ευθύνης στην κρίση που δοκιμάζει η σχέση μας. 

Θέλω λοιπόν σήμερα να μοιραστώ τις ατάκες αυτές και  με τον καθένα από σας που με διαβάζατε όλον αυτό τον καιρό, κι ελπίζω να σας φανούνε το ίδιο χρήσιμες, όπως και σε τόσους άλλους  μέχρι σήμερα.
Ατάκας λοιπόν το ανάγνωσμα …



                          
                            ΠΟΤΕ ΚΑΚΟΠΟΙΕΙΣΑΙ ΛΕΚΤΙΚΑ ?

Όταν εκείνος/ εκείνη σε …. ακυρώνει :
·        « Δηλαδή τώρα νομίζεις ότι κάτι έκανες; Τίποτα δεν έκανες!  Εγώ τα κάνω όλα εδώ μέσα.
·        « Αν δεν ήμουν εγώ…….»
·       « Τόσο πολύ με υπολογίζεις, που δεν σου έχω ζητήσει ποτέ να κάνεις ένα πράγμα, και να  μην το έχεις κάνει σαν τα μούτρα σου! »

Όταν εκείνος/ εκείνη αρνείται ότι σε έχει κακοποιήσει :
·        « Δεν ξέρω για ποιό πράγμα μιλάς !»
·        « Παραείσαι μη- μου- άπτου !»
·        « Εγώ; Σε πρόσβαλλα; Πότε καλέ, τρελή είσαι; Πλάκα έκανα!»
·        « Υπερβάλλεις, όπως πάντα!»

Όταν εκείνος/ εκείνη σε εξευτελίζει όταν είσαστε μόνοι, ή και μπροστά σε τρίτους :
·              « Ποιός θα σ’ ήθελε εσένα;»
·              « Ούτε κι εγώ δεν ξέρω γιατί σ’ ανέχομαι ακόμα...! »
       
Όταν εκείνος / εκείνη παραποιεί σκόπιμα αυτό που αντιλαμβάνεσαι εσύ :
·            « Μα, υπάρχει  πιο καλόβολος άνθρωπος από μένα; »
·            « Χαλί να με πατήσεις γίνομαι, και δεν το εκτιμάς»
·         « Ε βέβαια, ποτέ δεν κάνω κάτι σωστό εγώ! Βρε, δε λες  καλύτερα ότι σ’ αρέσει  να’ χεις   πάντα  εσύ το πάνω χέρι ; »

Όταν εκείνος/ εκείνη σού καλλιεργεί ενοχές :
·         « Πήγαινες φιρί-φιρί να τ’ ακούσεις !»
·         « Εσύ είσαι πάντα που τον ξεκινάς τον καυγά! »
·         « Ωωωω, δεν με παρατάς; Δεν υπάρχει και κάτι για να συζητήσουμε..»
·        « Δεν βλέπω πού είναι το πρόβλημά σου μ’ εμένα. Το τόσο, το κάνεις τόοοοοσο
·        « Εσύ είσαι που πας να καταστρέψεις τη σχέση μας, με τα  καμώματά σου

Όταν εκείνος/ εκείνη μετατοπίζει τις δικές του ευθύνες για την αποτυχία
ή την επιτυχία της σχέσης, επάνω σου :
·         « Είναι ώρα να μάθεις, για κάθε τι που σ’ ενοχλεί μαζί μου, να  συγχωρείς και να ξεχνάς. »
·      « Αν φρόντιζες να είσαι εντάξει μαζί μου, θα ήμασταν για  πάντα  ευτυχισμένοι ».





© Δώρα Νικολαΐδου, 2014

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου